Asselsestraat vanaf W.Druckerstraat
Ook wel Asseltschenweg genoemd 1877.
De Asselsche weg veranderd in Asselschestraat 1912.
De weg van Nieuwstraat tot de Spoorlijn Dieren-Zwolle 1912
Tegenwoordig
De Asselsestraat loopt van de Nieuwstraat naar het Orderbos waar hij overgaat in het Asselse pad en deze loopt tot aan de spoorovergang van het traject Amersfoort Apeldoorn.
Asselsestraat 95.
Voor de meeste mensen bekend als het pand waar chemisch stomerij Pauw in gehuisvest was. In het verleden hebben hier ook gezeten: 1928 Kleermaker Van Ditshuizen;1948 Chemisch wasserij en verveverij "de Zon; 1950 Maatsalon Octerno.
Asselstraat 104. D Holtman, Groenteman
Asselsestraat
Asselsestraat 104.
De foto links laat het pand zien dat er tot 1933 heeft gestaan. Groenteman Dirk Holtman heeft in dat jaar een sloopvergunning aangevraagd en er daarna het pand op foto 2 op laten bouwen. De ruimte tussen de woning rechts is blijven bestaan.
met Dank aan Martin Wilbrink voor het onderzoek. Nieuwbouw D Holtman
Asselsestraat 115
Asselsestraat richting centrum tussen
Brinkhorstweg en Elsweg. Zichtbaar een busje voor personenvervoer 1920-30. Foto: archief Peter Evers.
Groente en Fruithandel Kruijsdijk
hoek Schotweg
Asselsestraat 132 ansichtkaart.
Op de linker foto links het pand op de hoek van de Elsweg waar destijds cakebakker Holtman in zat. De rechter foto uit 2016 spreekt voor zich.
Asselsestraat 117
Een kijkje van de Elsweg over de Asselsestraat in de Schotweg.
Asselsestraat 118-116
Linker foto : Links Asselsestraat 118 met daarin Bloemenmagazijn "de Roos" en rechts nr.116 met Horlogerie Barendsen begin jaren 60. Foto: Frank Biesterbos. Rechter foto: Het zelfde pand anno 2021.
Asselsestraat 140
Voorheen Kleuver automaterialen, nu de Stedendriehoek.
Asselsestraat 146
In de jaren 50 en 60 zat Cees Miltenburg
in dit pand. Nu zit de Ekoplaza er al enige jaren.
Asselsestraat 119
Foto's boven: foto links, nadat het pand waar als laatste slager Bennink zat, is verbouwd tot woning 2020. Foto rechts, het rechter pand voor de verbouwing in 2016.
Asselsestraat
Asselsestraat richting centrum tussen
Brinkhorstweg en Elsweg. Zichtbaar een busje voor personenvervoer 1920-30. Foto: archief Peter Evers.
Asselsestraat 129
Asselsestraat 135
Asselsestraat 164 hoek Bartelsweg
met op de hoek boetiek "de Zeemeermin", daarvoor fotograaf Rutgers.Foto: www.coda.nl.
Asselsestraat 145
asselsestraat 134
1922
Klaas Dekker werkte al vanaf 1913 met auto's en
begon in 1922 een eigen zaak aan de Asselsestraat.
Asselsestraat
28-01-1928
Asselsestraat 170 Brandstofhandel J. Veerman.
Asselsestraat 172
Links bakker Huizinga die in 1928 behoorlijk beroemd was om zijn roggebroden. Men had verschillende depots in het land waar de broden aan werden geleverd en kreeg in Brussel en Parijs onderscheidingen voor hun producten.
Rechts Chinees Restaurant Wo Hing die er inmiddels ook al heel wat jaren hun producten met succes aan de man brengen.
Asselsestraat 176 Hoek Hamelweg
Bakker Looman verkocht ook ijs.
De foto is gemaakt vanuit de Hamelweg richting Asselsestraat 163.Het gaat hier om de H.J. Looman en G.J. Looman. Beiden staan vanaf 1938 op dit adres ingeschreven met "wisselende" beroepen. IJsbereider, bakker, ijsfabrikant , banketbakker en combinaties daarvan. De Looman aan de Loolaan is W.J. Looman waarnvan mij niet bekend is of hij familie is. W.J. Looman komt past in 1953 op dit adres naar voren. Voor dat jaar woonde er wel een W.J Looman naast de gebroeders H.J. en G.J. Looman op nr.178...toeval?
Asselsestraat
Foto: Peter Evers.
Links de Ritbroekstraat met sigarenmagazijn Bresser op de hoek en iets verder rechts de Hamelweg.
1964.
De Fa. G. Mouw en zn. had een winkel aan de van Kinsbergenstraat nr.1 waar men tapijten , karpetten. lopers vitrages, dekens , matten en tafelkleden verkocht. Ook kleinmeubelen werden er aan de man gebracht. Het pand aan de Asselsestraat werd als opslag gebruikt zoals op de zijgevel staat vermeld. Hoe lang dit bedrijf heeft bestaan is niet bekent maar de inhoud van de berging werd in 1929 door de deurwaarder verkocht. Dat het een veelzijdige ondernemer was blijkt wel uit het feit dat men ook aan verhuizingen deed. De getoonde wagen lijkt door paarden getrokken te moeten worden, dat zullen er vast meerdere zijn geweest.